Plavčík Jean

24. ročník Dětského tábora Sion

V duchu příběhů plavčíka Jeana, původně mladého šlechtice z napínavého historického románu od manželů Dolejších, se nese již 24. ročník Dětského tábora Sion, který probíhá ve dnech 5.-15. července 2017.

Zázemí jim stejně jako v předchozích letech poskytuje zrekonstruovaný areál Zblovice s chatičkami a typickými táborovými stany. Průvodci příběhem a celým pobytem jim jsou zkušení vedoucí, z nichž mnozí se práci s dětmi a mládeží věnují již mnoho let.

Adresa tábora je: Dětský tábor Sion
                        LDT Zblovice
                        Zblovice 49
                        671 07 Uherčice u Znojma

Speciální potáborová slavnost pro děti a rodiče

Milí rodiče, milí táborníci.
Také jste si mysleli, že tábor končí již v sobotu 15. 7.? My jsme si to mysleli také, ale všechno je jinak. Tábor totiž končí v neděli :). Ptáte se proč?
V sobotu sice skutečně přijedeme do Hradce Králové, kde si rodiče vyzvednou děti, ale v neděli budeme pokračovat, a to přímo v centru Sion v Malšovicích (budova Sion – ul. Na Kotli 1201) od 10:00 h.
Na co se můžete těšit?
Zažijeme kus z táborových slavností, prohlédneme si fotografie, uděláme táborový nástup, promítneme nějaká videa a podělíme se o několik zážitků, které jsme na táboře zažili. Také si budete moci „povyměňovat“ věci, které děti možná přivezli od kamaráda, a naopak a určitě si zobneme i nějakou tu mňamku.
Takže určitě přijďte – bude to stát za to!!!
Příp. dotazy můžete směrovat na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .
Těšíme se na Vás celý táborový tým.

Úterý 4. 7. 2017

V úterý ráno na místo tábora vyráží již tradiční několikačlenný předvoj, který má za úkol přivézt základní věci a pomalu začít připravovat tábor na středeční příjezd dětských táborníků.

Středa 5. 7. 2017

Dnešním dnem startovala naše plavba na ostrov Tortuga. V devět hodin jsme se nalodili na loď Jitřenka. Plavba proběhla vcelku bez problémů, až na jedno zaseknutí mezi útesy. Poté jsme se vydali na cestu do tábora přes nepřátelské území, a proto jsme museli dávat pozor na hlídky a popřípadě je obejít hustým lesem či řekou. Po příchodu do tábora byly dětem rozděleny kajuty, a tak se mohly zabydlet. Jak jistě víte, v Karibiku je horko, a tak jsme hned první den vyzkoušeli místní zátoku. Po příjemném osvěžení bylo nutné prokázat, zda jsou všichni schopni námořnické práce, a tak plnili po oddílech různé úkoly, například poznávačka kytek, přenášení klád, lezení na strom, přenesení kamaráda na zádech a jiné. Zároveň si děti také vybraly jména svých oddílů podle souhvězdí. První oddíl si zvolil jméno Pyxidis, druhý Draco, třetí Pegas, čtvrtý Lupus a pátý Auriga. Večer ještě vymýšlely bojové pokřiky a absolvovaly zdravotní prohlídku. K Vaší úlevě všechny prošly bez problémů. Den už se nachýlil k večeru a my si všichni pochutnali na těstovinovém salátu s tuňákem. Po večeři u slavnostního ohně se děti dozvěděly více o plavčíku Jeanovi, o kterém bude celá naše plavba. Tím den ale ještě nekončil, protože šly za tmy do lesa zjistit jména nepřátel plavčíka Jeana a také si získat nové šátky. Nejstarší oddíl měl ještě speciální úkol, a to osvobodit svého kamaráda z rukou nepřátel. Po dokončení mise děti rády ulehly do hajan a čerpaly síly na nový den.

Čtvrtek 6. 7. 2017

Nový den se zahájil rozcvičkou, při které si děti zahrály fotbal, házely míčem či se šly jen proběhnout. Poté se posilnily snídaní a vyslechly si své povinnosti a úkoly na zdejší lodi. Pak nás svolali na palubu, kde jsme viděli pokračování příběhu plavčíka Jeana, který musel tvrdě dřít na lodi, a dokonce umývat záda ostatním členům posádky. Abychom si vyzkoušeli, jaké to je být na lodi, tak pro nás byly připraveny aktivity – potápění v bazénu, volejbal, výlet na kánoe, malování na kameny, zdobení šátků, práce se dřevem, orientace v terénu (pomocí busoly a GPS) spojená s tvorbou tajných zpráv (šifrování) a zbraně (střelba z luku a vzduchovky). Odpoledne jsme se opět shromáždili na palubě, kde nám oznámili, že nás čeká osvobozování kapitána Piccarda. Pro úspěch bylo potřeba nasbírat určitý počet mincí, které získáme za splnění úkolů – výlov granátů, hraní kostek, závod jedlíků, souboj v páce, hádanky, rozvazování uzlů, zápas v bahně a další. Pokud jich bude dostatečné množství, získáme za to klíče od vězení, kde byl držen kapitán Piccard. To se nám nakonec podařilo a kapitán byl osvobozen. Protože jsme byli po náročném dni vyčerpaní, šli jsme se osvěžit do naší oblíbené zátoky (bazén). Po skvělém osvěžení následovala výborná večeře (bramborový guláš). Mladší oddíly se šly vysprchovat, zhodnotit den a spát. Starší oddíly si zahrály fotbal a volejbal.

Pátek 7. 7. 2017

Ráno nás probudil budíček, dali jsme si svižnou rozcvičku, jeden oddíl ji dokonce vykonával v zátoce. Poté následovala naše oblíbená snídaně v podobě švédských stolů. Na ranní scénce jsme se dozvěděli o chystající se vzpouře na lodi Jitřence. Pak jsme se posilnili svačinou a vyrazili jsme se na dopolední aktivity, na kterých jsme se zdokonalili v různých dovednostech. Po výborném obědě v hostinci U Modré hladiny jsme se rozlezli do kajut, kde jsme si odpočinuli před nákupní horečkou v Sion shopu, a osvěžili se v nedaleké zátoce. Na odpoledním nástupu jsme dostali informaci, že plavčík Jean je v ohrožení života, a tudíž ho musíme ochránit před rozličnými nástrahami, které na ně přichystali účastníci vzpoury. Na cestě jsme chránili našeho plavčíka před útokem vodními bombami, nepřátelskými zvědy a pomalováním jedovatými barvami. Ne všem se to povedlo dokonale, ale při závěrečnému útoku se všem oddílům podařilo svého plavčíka Jeana ubránit. Toto vítězství jsme po večeři oslavili společnou slavností, kde jsme opět viděli pokračování úspěšné televizní soutěže Věříš – nevěříš, zazpívali si písničky a vyslechli si příběh o tom, jak je dobré pomáhat a chránit ostatní. Den byl opět krásný, i když náročný, takže jsme si ho pěkně užili.

Sobota 8. 7. 2017

Ani sobotní ráno se příliš nelišilo od těch předešlých. Po ranní rozcvičce, snídani a ranní hygieně jsme na nástupu zhlédli scénku, kdy lodníka Maria trápily špatné sny z minulých let, kdy kradl, loupil a vraždil. Po setkání s plavčíkem Jeanem poznal, že vedl špatný život a snažil se změnit v dobrého člověka. Poté následoval obvyklý výběr námořnických dovedností, kdy jsme si vyzkoušeli různé oblasti z života na moři. Nákupní poobědová horečka (Sion shop) pokračovala i dnes, i když penízky začaly povážlivě docházet. Děti proto netrpělivě sledují došlou poštu. V rámci odpoledního programu jsme se ocitli na dvoře krále Ludvíka XIV., kde se konala slavnost na jeho počest. V jejím průběhu jsme mohli vidět spoustu zajímavých vystoupení, například střelba na terč, ukázka šermířského umění včetně rytířského klání na koních, volejbalový zápas s královskou rodinou, představení akvabeláků a závěrečné gymnastické vystoupení. Tento pohodovější den jsme zakončili večerní slavností, kde jsme si mohli zazpívat a zatancovat, včetně neodmyslitelné soutěže Věřte – nevěřte. Pro starší oddíly ještě slavnost pokračovala druhou částí, kde vystoupil skvělý rapper J.T. Na noc jsme stejně jako předešlého večera postavili hlídky k ochraně naší táborové vlajky, protože táborníci sousedního tábora Peksův mlýn neustále krouží kolem tábora a hledají okamžik, kdy nám vlajku ukrást.

Neděle 9. 7. 2017

Dnešní den se od ostatních značně lišil. Ráno jsme vstali, rozcvičili se, nasnídali a vyráželi na celodenní výlet. Naše kroky nejprve zamířily na hrad Bítov, kde jsme nasedli na parník Poseidon a plavili se na Vranovskou přehradu. Část z nás zůstala dole v klimatizované části lodi a ostatní se usadili nahoře. Cestou jsme se kochali krásnými výhledy, povídali si, posvačili nebo poobědvali a popřípadě si zahráli hry. Po hodině cesty jsme vystoupili v přístavišti na Vranovské přehradě. Tam jsme si koupili něco na zub – vzhledem k počasí nejčastěji nanuk či zmrzlinu. Poté jsme si prošli zbytek malebných obchůdků a zamířili na pláž, kde jsme se vyřádili ve vodě. Kdo se nechtěl koupat, tak si mohl stavět hrady z písku. Skupinka zájemců dokonce vyrazila na vyhlídku, aby si pořádně prohlédli celou přehradu. Po vykoupání a vyblbnutí ve vodě jsme zamířili zpátky do přístaviště. Cestou zpátky jsme jeli opět lodí, která byla teď značně prázdnější, a tak cesta zpátky byla snad ještě hezčí než tam. Dopluli jsme až na hrad Bítov a pak už pěšky zamířili zpátky do tábora na zaslouženou večeři, které předcházelo ještě smočení v naší zátoce. Večer už jsme pojali odpočinkově, než jsme zamířili úplně do hajan. Pro nejstarší dva oddíly, Lupus a Auriga, však výlet nekončil. Odpojily se od nás už na Vranovské přehradě a pokračovaly pěšky s batohy na zádech skálami až do Rakouska, kde také přespí, a vrátí se až další den.

Pondělí 10. 7. 2017

Dneska nám stále chyběly dva nejstarší oddíly, a proto jsme dopoledne strávili po oddílech dle své libosti. Nejmladší oddíl Pyxidis zůstal v táboře, potom co v noci statečně ochránil vlajku. V táboře se brodili v potůčku, pouštěli si lodičky a na závěr pořádali zápasy v šermu. Druhý oddíl Draco vyrazil na kanoe. Třetí oddíl Pegas se vydal na procházku, jejíž cílem bylo najít lanové centrum. To se podařilo, a tak uspořádali soutěže v překonání různých lanových překážek. Tím to pro ně ale nekončilo, dále pokračovali výstupem nahoru po skalách a zpátky sešli vyschlý vodopád. Ti, co byli unavení, si mohli dopoledne odpočinout, a tak byli všichni spokojeni. Odpoledne jsme se připravovali na soutěž s vedlejším táborem Peksův mlýn - zkusili jsme si zahrát hru zvanou famfrpál, kterou možná znáte z Harryho Pottera. Večer se konala po dlouhé době slavnost a pak už jsme zamířili na kutě nabrat síly na nový den.

Úterý 11. 7. 2017

Dnešní ráno jsme si mohli malinko přispat, jelikož jsme rozcvičku pro námořníky vynechali. Dopoledne jsme pokračovali v tréninku na boj s Peksáky, který se koná už zítra, tak nám držte palce. Všichni jsme si zahráli famfrpál, nejmladší oddíly trénovaly štafetu, třetí oddíl trénoval vybíjenou, kluci fotbal a nejstarší holky volejbal. Posilnili jsme se výborným obědem v hostinci U Mořské hladiny, kde se podávaly ovocné knedlíky. Odpoledne nás totiž čekala náročná bitva, kde jsme se pokoušeli dobýt Holandskou obchodní loď a vzít zpět zlato, které nám bylo ukradeno. Boj to byl nemilosrdný v obzvlášť náročném terénu, ale jak to tak bývá, pravda a spravedlnost dokázaly opět zvítězit. Po boji nás čekalo osvěžení v naší zátoce. A komu se nechtělo do zátoky, využil brodění v řece. Aby to byl správný tábor, tak jsme si večer udělali táborák a nad ohněm opekli špekáčky a zazpívali si táborové písně. Zatímco se mladší oddíly chystaly ke spánku, tak starší oddíly zhlédly film se sportovní tématikou.

Středa 12. 7. 2017

Probudili jsme se do krásného teplého počasí. Bohužel naše oblíbená zátoka byla zelené barvy, tak ji bylo potřeba vyčistit, a my jsme se proto nemohli účastnit pravidelných aktivit v bazénu. Po dlouhé době byly opět dopoledne námořnické dovednosti, přičemž dnešní novinkou bylo trénování baseballu. Po obědě a poledním klidu pro nás byla přichystána obchodnické hra, kde jsme měli za úkol postavit malé plachetnice, abychom potom mohli postavit co nejvíce velkých lodí Jitřenka. Soutěžili jsme po kmenech a každému z nich se podařilo postavit aspoň jednu Jitřenku. U této hry se u mnoha dětí projevil nevídaný obchodnický talent, který jednou určitě upotřebí i později v životě. Po výborné večeři (pitta chléb plněný kuřecím masem a zeleninovým salátem s dipem) jsme měli další večerní táborovou slavnost, kde jsme si nejen zasoutěžili v pořadu Věříš – nevěříš, ale taky jsme si hezky zazpívali, zhlédli scénku nejmladšího oddílu a celkově si to užili. Ke konci nám trochu začalo pršet, takže už se těšíme do postýlek, abychom si dostatečně odpočinuli na zítřejší sportovní souboje s Peksáky.

Čtvrtek 13. 7. 2017

Dneska jsme budíček opět odložili a rozcvičku zrušili, abychom měli plno sil na boj s Peksovým mlýnem. Dopoledne jsme ještě ladili formu a techniku jednotlivých disciplín. Kuchařky nám uvařily vydatný oběd, a tím jsme dočerpali energii spotřebovanou na dopolední trénink. Polední klid jsme měli malinko zkrácený, protože jsme potřebovali ještě vyladit roztleskávání a namalovat se barvami na obličej. Odpoledne jsme se už vydali na návštěvu do Peksova mlýna. První disciplína byla famfrpál, kde sice naši v prvních minutách vedli, ale poté se nám už tolik nedařilo, a tak jsme nakonec prohráli. Další disciplína byla štafeta nejmenších, která byla napínavá do poslední chvíle, a nakonec se nám podařilo vyhrát. Poté jsme pokračovali vybíjenou. V této hře jsme bohužel stejně jako v předchozích letech prohráli, ale děvčata ze třetího a čtvrtého oddílu vydala ze sebe všechno. O trochu lépe se vedlo klukům na fotbale, a to i přesto, že někteří protivníci byli o dvě hlavě vyšší. Nakonec z toho ale byla opět těsná porážka. Nejstarší slečny hrály volejbal. Konečně po sérii drtivých porážek v přehazované v předchozích letech naše dívky ve volejbale sice prohrály, ale za to opravdu se ctí a velice těsně, přičemž ke konci rozhodla trošku náhoda. Potom už se do boje pustili naši vedoucí. Podařilo se jim vyhrát fotbal na penalty, ale ve volejbale opět prohráli, ačkoliv tentokrát s ne tak velkým bodovým rozdílem. Po skončení všech disciplín jsme se přesunuli zpět do tábora a plni dojmů jsme šli do hajan.

Pátek 14. 7. 2017

Dnešní noc byla celkem chladná. Po včerejším souboji s vedlejším táborem Peksův mlýn jsme měli prodloužený budíček až na 8:30. To se nám všem velmi líbilo. Po vydatné snídani jsme opět trávili dopoledne po oddílech. Nejmladší dva oddíly hrály míčové hry a brodily se v řece. Starší holky nachystaly klukům šipkovanou, kde po cestě museli plnit různé úkoly. Po obědě nás čekala poslední bojovka v lese, kde jsme osvobozovali zajatou Patricii. Byla to klasická bojovka s kuličkami, která byla na velkém bitevním poli, a dokonce jsme se někdy museli brodit i řekou. Za osvobození Patricie jsme dostali drobné dárky. Večer nám plavčík Jean oznámil své zasnoubení s Patricií a společně nás pozvali na zásnubní hostinu, kde jsme se najedli, zazpívali, zatančili a prostě radovali. Ti, co ještě nebyli unavení, poslední večer strávili u táboráku.

Sobota 15. 7. 2017

Dnešním dnem skončila naše plavba na lodi Jitřenka. Vedoucí nám opět posunuli budíček, abychom se dobře vyspali a balení nám pak šlo od ruky. Zároveň jsme také museli ještě uklidit tábor a připravit ho na předání. Poté ještě probíhalo společné focení a poslední nástup, kde jsme obdrželi pamětní listy. Celý den pršelo, a tak nám alespoň bylo méně líto, že už odjíždíme. Poté už jsme se vydali směrem k autobusu nakládat kufry a o půl druhé jsme konečně naložili sebe. V Hradci už na nás čekali tatínkové a maminky se vřelým objetím a my se rozjeli vstříc svým domovům.

Aktuálně

Prev Next

Jaká byla besídka školky

Besídka školky Sion, a neb Vánoce, Vánoce,  přicházejí   Na téma známé...

07-12-2017

Besídka mateřské školky

Na svoji vánoční besídku vás zve Mateřská škola Sion. Tentokrát...

30-11-2017

Adventní trh před Futurem

V pátek 24. listopadu 2017 proběhly před OC Futurum od...

27-11-2017

Pozvánka na kurzy Alfa

Zveme Vás na kurzy Alfa. Začínáme ve čtvrtek 7. prosince...

20-11-2017

Adventní trh v Rakousku

Na Adventní trh v Rakousku zve Základní škola Sion J. A....

16-11-2017

Jaké bylo Město plné lampionů 2017

Jaké byloMěsto plné lampionů 2017 aneb Lampionový průvod jako putování z Egypta...

07-11-2017

Galavečer Dnů pro Izrael 2017

VEČER VĚNOVANÝ JERUZALÉMU A IZRAELSKÝM TALENTŮM 21. ročník kulturně-společenského projektu Dny...

26-09-2017

On-line zpravodajství - Dětský tábor Sion 2017

Plavčík Jean 24. ročník Dětského tábora Sion V duchu příběhů...

02-07-2017

Závěrečná školní slavnost - tisková zpráva

V pátek 23. června proběhla od 16:30 hodin na školní...

26-06-2017

Gril party na zahradě školy - tisková zpráva

Na zahradě školy v ulici Kleinerových proběhla toto pondělí Gril...

20-06-2017

Besídka školky - tisková zpráva

Dne 14. června proběhla na zahradě školky na ulici Kleinerových...

15-06-2017

Přednáška se zaměřením na protidrogovou prevenci - tisk…

Přednáška lektora Romana Povaly se zaměřením na protidrogovou prevenci se...

13-06-2017

Studentky v Evropském parlamentu - tisková zpráva

Ve dnech 30. května až 2. června navštívily studentky střední...

Ivan Kraus navštívil Sion High School - tisková zpráva

V pondělí 5. 6. 2017 navštívil naši střední školu spisovatel...

09-06-2017

Májový koncert DDM - tisková zpráva

V pondělí 5. 6. 2017 proběhl koncert malých hudebníků DDM....