Práce s nadanými dětmi a maximální rozvoj IQ
Aktivity, které dětem nabízíme, jsou promyšlené a postavené tak, aby co nejvíce podporovaly rozvoj IQ (toto je poslední období, kdy ho ještě můžeme zásadněji rozvíjet). Tvoříme programy bohaté na různé podněty, aby v dětech vzbuzovaly chuť se zajímat a samy chtěly poznávat nové věci. Což je také podpořeno naší spoluprací s Mensou ČR.
Podporování senzitivních období
Využíváme senzitivních období, snažíme se dětem vytvářet podmínky pro to, co je zajímá a obohacovat jejich znalosti v dané oblasti. Pokud děti mají zájem o písmenka a čtení, tak je v tom také podpoříme. Někdy mají děti v nějaké oblasti tak hluboké znalosti, že si informace, které děti zajímají, musíme dohledat.
Bezpečné prostředí – nebát se udělat něco špatně
Vytváříme bezpečné prostřední – naším hlavním cílem v této oblasti je, aby se děti nebály udělat něco špatně. Máme zkušenost, že když děti udělají něco jinak, většinou to neznamená špatně, ale když jim dáme prostor vysvětlit, jak došly k danému řešení, tak vidíme, že jejich řešení je často správné. K čemu je, když je dítě chytré a šikovné, když se to bojí projevit. Učíme děti diskutovat a obhájit si svůj názor.
Podrobná diagnostika
Vedeme u dětí podrobnou diagnostiku jejich rozvoje, tzn. že vidíme, jak se v jednotlivých oblastech rozvíjí a v případě potřeby s dětmi na daných oblastech pracujeme. Výsledkem je, že jsou děti kvalitně připravené na vstup do školy. Poznáme jejich silné stránky a i případně stránky slabší, které jsou potřeba více rozvíjet.
Metody, které používáme
- Metoda prof. Hejného – jednotlivé prvky této metody se snažíme zařazovat do programu nejen předškolákům, ale i dětem mladším
- Spolupráce s Mensou – jsme rádi, že můžeme díky společnosti Mensa získávat informace o nových výzkumech a tyto poznatky používat při vzdělávání dětí
- Angličtina metodou Wattsenglish – britská společnost, která vytvořila unikátní metodiku výuky angličtiny pro děti a vzdělávací materiály oblíbené po celém světě – děti si při učení užijí spousty legrace a možná proto si z toho tolik pamatují
- Čtení metodou Sfumato – při přípravě předškoláků na školu používáme tuto metodu při výuce čtení – výhodou této metody je mj. to, že i když děti znají jen pár písmenek, tak se mohou naučit je spojovat a číst
Příprava na školu
V posledním roce „školkové“ docházky děláme s dětmi testy na školní zralost, ze kterých poznáme, zda je dítě již dostatečně zralé pro nástup do školy. Jednou z nejdůležitější věcí pro přípravu na školu nejsou jen znalosti a dovednosti, ale chuť poznávat nové a chtít se učit. Proto se toto snažíme v dětech podporovat. Děti se nesmí bát zeptat nebo si věci vyzkoušet. Je moc dobře, když se děti ptají a zajímají se, a my je v tom podporujeme. Vzdělávání po celou dobu „školkové“ docházky připravujeme tak, aby, až přijde čas na vstup do základní školy, byly připravené a těšily se na ni.
Rodinné prostředí
Všichni zaměstnanci naší „školky“ mají děti rádi a práce s nimi je baví. Přejeme si, aby to děti i rodiče cítili a všem tu s námi bylo hezky. Uvědomujeme si, že během týdne s námi děti stráví víc času než s rodiči, a tak je pro nás moc důležité, aby se cítily dobře a nebály se říct, že je jim smutno nebo se jim stýská.
Strava
K přípravě svačinek i obědů používáme pouze kvalitní suroviny.
Spolupráce s rodiči
Zajímá nás, jak vnímáte Vaše dítě Vy, jak mu můžeme usnadnit případné těžké chvíle. Co prožívá a čím prochází. Chceme Vám předávat informace, co se během dne Vašemu dítěti dařilo a někdy i nedařilo.
Reference
Pokud Vás zajímají názory našich rodičů, tak klikněte zde.
Adaptace
Každé ráno je připraven ve třídě úkol, který mohou rodiče společně s dětmi plnit, nebo si mohou ve třídě s dětmi pohrát. Věříme, že to pomáhá dětem zpříjemnit ráno.