10 důvodů, proč si vybrat naši školu:
1. Bezpečné prostředí pro vaše děti
Jde nám o to,
aby se děti ve škole cítily hezky a bezpečně. Naše škola patří mezi ty
menší – máme o dětech dobrý přehled při hodinách, o přestávkách i v
družině. Vytváříme dětem bezpečné a rodinné prostředí.
2. Kvalitní a přátelští učitelé i družináři
Naši
učitelé a družináři to nemají úplně jednoduché. Kromě toho, že učí a
pracují odborně a kvalitně, chceme po nich také to, aby byli na děti
milí, přátelští a féroví, povzbuzovali je a pomáhali jim řešit jejich
starosti.
3. Přátelská a milá atmosféra, hezké prostředí
Jde
nám o to, aby se ve škole cítili dobře děti i dospělí. Pozitivní
přístup a vstřícnost k dětem i rodičům očekáváme také od dalších
zaměstnanců školy – jak v kanceláři, tak například i ve výdejně obědů.
Školní budovy jsou barevné a upravené, záleží nám na příjemném
prostředí.
4. Důraz na spolupráci školy a rodičů
Rodiče
jsou pro nás nepostradatelní partneři, pravidelně s nimi komunikujeme,
povídáme si o dětech nejenom v rámci třídních schůzek, ale míváme i
individuální rozhovory. Naši učitelé jsou nastaveni na to si kdykoliv
vyslechnout rodiče, komunikovat s nimi a společně hledat, co je pro
jejich dítě nejlepší.
5. Individuální přístup
Každé dítě má po dohodě
rodičů a učitelů nastaven plán svého učiva pro daný rok. Děti se mohou v
jednotlivých předmětech učit na kmenové (to je základní) úrovni, nebo
být zařazeni do rozšířeného či naopak přizpůsobeného učiva. V každém
předmětu se toto zařazení může lišit – jde nám o to, aby děti dostaly
přesně tu dávku učiva, jakou jsou schopni pojmout.
Pomáháme dětem s poruchami učení – někteří mají své asistenty, v hlavních předmětech se učí ve své
vlastní skupince, svým tempem a pomocí vhodných metod. Ve škole pracuje
odborník v oblasti poruch učení, který celou práci koordinuje a
komunikuje s dětmi, rodiči i učiteli.
Nadaným dětem
chceme dávat dostatek prostoru, aby svá obdarování rozvinuly – můžou
postupovat rychleji v daném předmětu, jdou více do hloubky, zpracovávají
své projekty, účastní se soutěží. Jsme školou spolupracující s Mensou.
6. Moderní vyučovací metody
Často zařazujeme
skupinovou práci, metodu nazvanou “stanoviště”, kdy žáci 1. stupně
dostávají práci na celý den a sami pak plánují postup, pořadí úkolů i
tempo, aby se rozvíjela dovednost se učit, rozhodovat a plánovat. Na 2.
stupni organizujeme několikrát ročně projektové dny, v nichž si žáci
mohou volit mezi atraktivními projekty takový, který nejlépe odpovídá
jejich zájmům nebo učebním potřebám. Při vyučování používáme
interaktivní tabule, dataprojektory, podle potřeby notebooky a tablety.
Často si ale jako učitelé říkáme, že nad dobrou knihu či encyklopedii
není.
7. Hlavní předměty jsou hlavní
Výuka jazyků: Angličtinu se děti učí už od první třídy. Dlouhodobě se nám daří mít ve škole alespoň jednoho rodilého mluvčího. Jako druhý jazyk vyučujeme od 7. třídy němčinu. Pokud je zájem o francouzštinu nebo španělštinu, nabízíme ji v odpoledních kroužcích, které jsou pro naše žáky zdarma.
Matematiku učíme na 1. stupni podle metody profesora Hejného. Je to metoda, která se nám dlouhodobě osvědčuje, naši matematici se každoročně výborně umísťují v matematických soutěžích. Na 2. stupni se matematika učí klasickou metodou. Podpora a rozšíření v oboru matematiky je zajištěno hodinami studijního zaměření, které si děti od 6. do 9. třídy mohou zvolit každý pátek.
Český jazyk a čtenářská gramotnost: Součástí školy je školní knihovna, kde jsou knihy řazené podle čtenářských úrovní. Děti hodně podporujeme ve čtení, při práci s texty zařazujeme metody kritického myšlení, učíme je pracovat s informacemi. V současné době jsou zbudovány i třídní knihovny, odpovídající věku každé třídy. Takže s novým rokem se jejich třídní knihovny vždy obmění. I v češtině jsme od 6. do 9. třídy posílili výuku možným rozšířením – přípravou na přijímací zkoušky a komplexním procvičení učiva coby opakováním v rámci pátků studijního zaměření.
8. Nadstandardní znalosti
Počítače:
Naše děti se již od druhé třídy učí pracovat na počítačích a od 4.
třídy zařazujeme psaní všemi deseti na klávesnici. Práce na počítači je u
nás běžná, škola má bohaté počítačové zázemí.
Všeobecný rozhled a zeměpis:
Už od 1. třídy jsou naše děti pověstné tím, že mají nadstandardní
znalosti v oblasti zeměpisu. Celý první stupeň je vlastně taková hra na
námořníky, kteří plují okolo světa – znalosti ze světa kolem nás se
propojují ve všech předmětech. Naši učitelé se často převlékají za
příslušníky cizích národností a hrají si s dětmi na cestovatele. V rámci
projektu Edison jsme na škole v letošním roce přivítali zahraniční
studenty, kteří prezentovali své země, jejich kulturu, bohatství i
zajímavosti interaktivní formou pro děti.
Přírodní vědy vyučujeme jako propojený předmět, který dává informace z jednotlivých
předmětů do souvislostí (přírodopis, chemie, fyzika a zeměpis). Důraz
klademe na to, aby bylo vyučování co nejvíce propojeno s praktickým
poznáním (pokusy, exkurze, besedy…). Stejně tak je v předmětu umění a kultura propojena výtvarná výchova s hudební.
9. Rozvíjíme celou osobnost dětí
Nejde nám pouze o znalosti. Každodenní součástí výuky je povídání o hodnotách důležitých pro mezilidské vztahy a život. Zapojujeme se do různých akcí, učíme děti, jak je důležité myslet na druhé. Žáci 7.-9. třídy si volí dobrovolnické aktivity, aby se učili být ve společnosti užiteční. Součástí školního života je v nižších ročnících i biblická výchova, kde se děti seznamují s příběhy z Bible a životními hodnotami.
10. S námi se nebudete nudit
Jsme dynamickou
školou, která se stále rozvíjí. Máme vizi budovat školu, která motivuje
žáky k tomu dostat ze sebe to nejlepší, kde je prostor učit se
odpovědnosti, rozhodování i křesťanským hodnotám, na kterých minulé
generace postavily naši společnost. Za celou historii školy (od roku
2003) se nám podařilo vnést do školy mnoho prvků, které nejsou pro české
školství typické: učební plány na několika úrovních pro každého žáka,
kreditové hodnocení na 2. stupni, dobrovolné domácí úkoly, které
nabízejí možnost se zaměřit jen na určité oblasti, slovní hodnocení,
pravidelné projekty, pátky studijního zaměření, týdenní karty s
hodnocením chování, zaměření na vnitřní motivaci a mnoho dalšího.