Metoda stanovišť
Děti dostávají na celý den zadané úkoly, na kterých pracují v libovolném pořadí a podle svého tempa. Tento způsob děti opět učí samostatnosti, organizaci práce, rozhodování a schopnosti rozložit své síly v určeném časovém úseku.
Domácí úkoly
Domácí úkoly zadáváme dětem vždy na týden (od pondělí do pondělí). Můžete si tak učení rozložit do celého týdne, podle vašich plánů a časových možností (kroužky, sport atd. ). Zastáváme názor, že hlavní zodpovědnost za přípravu dítěte na vyučovaní mají rodiče, a proto je jejich plnění pouze doporučené. Učitelé rodičům poskytují potřebné materiály (úkoly) k procvičování, je však jenom na dětech a rodičích, jaký zaujmou postoj k jejich plnění.
Denní hodnocení
Hodnotíme v něm nejen výsledky, ale i přístup k učení a snahu dětí. Je zaměřeno motivačně a souvisí se školním programem.
Týdenní karty
Karty týdenního hodnocení pomáhají formovat především hodnotovou oblast ve třídě a vypovídají spíše o přístupu k práci, hodnotách a vztazích k pedagogům i spolužákům. Svým charakterem pravidelné krátkodobé zpětné vazby vytvářejí prostor pro spolupráci s rodiči a další motivaci dětí.
Průběžné hodnocení
Dále děti dostávají průběžná hodnocení, která podávají obrázek o tom, co se za uplynulé období zvládly naučit a jak si vedly v jednotlivých oblastech probíraného učiva (1x za 3 měsíce – čtvrtletí).
Vysvědčení
Vysvědčení dostávají školáci slovní, kde se zaměřujeme na zvládnutí učiva, aktivitu a osobnost žáka. Vysvědčení je doplněno pololetním hodnocením vycházejícím z průběžných zpráv.
Školní družina
Důležitou součástí školy je i odpolední družina, která je zdarma, a kde děti každý den čeká zajímavý program, spousta hraček a her. Družina je pro nás víc než hlídání dětí. Někdy je tu i prostor pro rozvíjení toho, co se děti právě ve škole učí a zažívají to formou různých her a projektů. Družina přirozeně navazuje v přístupu k dětem i v hodnotách na dopolední vyučování. Více informací se dozvíte zde.