Naši družináři úzce spolupracují s třídním učitelem na vedení dětí a vizí je, aby si děti ve družině nejenom odpočinuly a pohrály, ale aby měly možnost pustit se do zajímavých pokusů, her a bádání, které souvisí s tím, co probírají s učiteli dopoledne, ale není na to prostě čas.
Může to vypadat tak, že provedou nějaký přírodovědný pokus, vytvoří květinu pomocí kružítka (když se zrovna bude probírat dopoledne práce s kružítkem), zahrají pexeso s vyjmenovanými slovy, kouknou se na cestopisný film, nebo se podle svého zájmu zapojí nebo přihlásí do nabízeného odpoledního projektu.
V rámci družiny se také mohou účastnit čtenářských dílen a jazykové družiny nebo si odskočí do kroužků (matematiky, angličtiny, výtvarného ap.).
V družině nám tedy nejde o to vyplnit čas mezi tím, kdy skončí škola a kdy si rodiče mohou vyzvednout své děti, ale o to, aby se školáci něco zajímavého naučili a bavilo je to natolik, že budou doma přemlouvat rodiče, aby tam směli zůstat co nejdéle.
Dbáme však také na to, aby děti nebyly „izolované“ ve svých třídách a měly dostatek příležitostí pohrát si i s kamarády z ostatních tříd.
Pokud to jen počasí trochu dovolí, trávíme s dětmi co nejvíce času venku, kde mají děti bohaté vyžití. K dispozici je mnoho venkovních her, síť na volejbal, badminton, koloběžky, florbal, ale také velká tabule na kreslení křídou atd. Pohyb na čerstvém vzduchu je pro nás velmi důležitý.